Zrzucaj wagę poprzez bieganie

Nowy Rok to czas kiedy każdy człowiek przygotowuje sobie listę życzeń do spełnienia, przygotowuje sobie cele z jakim będzie się mierzył. Oczywiście mamy w takiej sytuacji często do czynienia ze słomianym zapałem gdyż po kilku dniach wszystkie plany zdobywania największych gór odchodzą do lamusa. Jednym z takich marzeń wielu osób jest pozbycie się balastu jakim niewątpliwie jest tłuszcz. Jak zatem wprowadzić swoje marzenia noworoczne w stan realizacji i nie zarzucić ich po kilku dniach?


Na pewno jeżeli pragniemy zrzucić zbędne kilogramy, jeżeli nie chcemy przez kolejne miesiące męczyć się z nadwagą, to koniecznie powinniśmy połączyć dwie rzeczy: odpowiednia dieta oraz wysiłek fizyczny.
Co się tyczy wysiłku fizycznego wspomagającego odchudzanie to na pierwszy plan wysuwa się bieganie. Tak naprawdę to najskuteczniejsza metoda dzięki której możemy mieć pewność że uda nam się skutecznie zwalczać nadwyżki tłuszczu.

Abingdon park run running path, training plan

Jednak niedoświadczony biegacz po jednym treningu będzie miał wszystkiego dosyć, a co za tym idzie zamiast kolejnego wybiegania zdecyduje się na sport przed telewizorem, z pilotem w ręku. W jaki sposób należy zatem rozpoczynać swoją przygodę z bieganiem aby odnosić sukcesy i oczywiście pozbyć się kilogramów? Jeżeli nasza waga jest zdecydowanie za wysoka to nie powinniśmy od razu rozpoczynać treningów biegowych.

W pierwszych tygodniach aktywności warto wybierać się na spacery, warto chodzić jak najwięcej, tak aby organizm spalał kalorie i powoli przygotował się na to co czeka nas w przyszłości. Naturalnie równocześnie do podjętych działań ruchowych należy opracować odpowiednią dietę. Obecnie w internecie można znaleźć wiele darmowych serwisów opisujących najskuteczniejsze dobieranie posiłków.

No chyba że ktoś pragnie zainwestować w dietetyka. Wtedy otrzyma indywidualny program działania, otrzyma kompletne menu dzięki któremu będzie odżywiał się zdrowo i oczywiście pozbywał się nadwyżki wagowej. Bieganie w stanie znacznej nadwagi to wielki błąd gdyż może doprowadzić do kontuzji, do urazów naszych nóg, a w szczególności kolan.
Dopiero kiedy osiągniemy przyzwoitą wagę warto rozpoczynać biegi. Jednak nie robimy tego na hurra, a spokojnie zwiększamy sobie dawki treningowe. Jednym z najdoskonalszych programów treningowych dla początkujących biegaczy jest tzw. plan 10 tygodni. Pozwala on na co tygodniowe zwiększanie jednostek biegowych na treningu, a jego ukoronowaniem jest 30 minut biegu ciągłego.

Właśnie dlatego warto od niego rozpoczynać, a o efektach przekonamy się za jakiś czas kiedy to pół godziny biegu ciągłego nie będzie dla nas niczym skomplikowanym.
Podczas treningów pamiętajmy również o odpowiednim ubiorze, a w szczególności butach. Dobre buty, dopasowane do naszych stóp to podstawa, pozwalająca na uniknięcie kłopotów zdrowotnych, a także zwiększająca komfort podczas treningu.

Abingdon park run running path, training plan


Pamiętajmy zatem o połączeniu odpowiedniej diety z bieganiem. Do tego oczywiście można dorzucić innego rodzaju aktywność fizyczną choćby ćwiczenia fitness we własnym domu.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
%d bloggers like this: